چه کسانی نباید قهوه بخورند

فهرست مطالب

شاید تا به حال در مورد فواید بی‌شمار قهوه برای بدن انسان مطالب زیادی خوانده باشید، اما در برخی از موارد استفاده از قهوه برای انسان‌ها مزایایی در بر ندارد، بلکه ممکن است باعث بیماری شود. به صورت کلی افرادی که سندروم روده تحریک پذیر دارند، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، زنان باردار و شیرده، کودکان زیر ۱۲ سال، افراد مبتلا به صرع، افراد مبتلا به اسهال و … بهتر است در خوردن قهوه زیاده‌روی نکنند و کم کم خوردن قهوه را به صورت کامل قطع کنند. در این مقاله قصد داریم به برخی از مضرات استفاده از قهوه بپردازیم. برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه در این مقاله با ما همراه باشید.

قهوه برای چه گروه خونی مضر است

شاید تا به حال شنیده باشید که در طب سنتی برخی از غذاها برای برخی از گروه‌های خونی تجویز نشده‌اند و فرد حتماً باید مطابق با گروه خونی خود تغذیه داشته باشد تا خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف در بدنش کمتر شود. استفاده از قهوه نیز از این قاعده مستثنا نیست. به صورت کلی قهوه برای هیچ گروه خونی خاصی بد و مضر نیست، اما ممکن است در برخی از گروه‌های خونی شاهد عوارض جانبی بیشتری در هنگام استفاده از قهوه باشیم.

به صورت کلی به افرادی که گروه خونی O دارند، توصیه می‌شود استفاده از قهوه را تا حدود زیادی محدود کنند و در طول روز بیش از یک فنجان قهوه استفاده نکنند. طبق تحقیقات انجام شده مصرف کافئین در گروه خونی O باعث بالا رفتن میزان آدرنالین موجود در خون می‌شود. از آنجایی که میزان آدرنالین گروه خونی O نسبت به سایر گروه‌های خونی بالاتر است و خوردن قهوه می‌تواند این موضوع را تشدید کند، توصیه می‌شود گروه خونی O در نوشیدن قهوه زیاده‌روی نکنند و اگر قهوه یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه آنهاست باز هم بیشتر از یک فنجان قهوه در طول روز استفاده نکنند. افرادی که دارای گروه خونی O هستند، علاوه بر دقت در خوردن قهوه، باید سایر نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای را نیز در رژیم غذایی خود محدود کنند.

مضرات قهوه برای قلب

اگر فردی سالم در طول روز مقدار مناسبی قهوه بنوشد و در خوردن قهوه زیاده‌روی نکند، قهوه برای قلب او هیچ گونه مشکلی به وجود نمی‌آورد. قلب یک فرد سالم در هنگام استفاده به اندازه از قهوه ضربان نسبتاً خوبی دارد و با شدت و سرعت مناسبی خون را به تمامی نقاط بدن پمپاژ و فرد را سالم‌تر و سرحال‌تر می‌کند. اگر فردی با پیش زمینه بیماری‌های قلبی از قهوه استفاده کند، قهوه ممکن است مضرات مختلفی برای قلب او داشته باشد. در مواردی که در استفاده از قهوه زیاده‌روی شود، امکان به وجود آمدن مشکل برای قلب وجود دارد. به صورت کلی به بیماران قلبی توصیه می‌شود که استفاده از قهوه را محدود کنند، زیرا قهوه می‌تواند با توجه به موارد زیر باعث ایجاد مشکل برای قلب شود:

  • افزایش ضربان قلب: کافئین موجود در قهوه باعث افزایش ضربان قلب انسان می‌شود. افزایش ضربان قلب باعث می‌شود فشار به دیواره رگ‌های قلب تا حدود زیادی بالاتر برود و مشکلات مختلفی برای قلب ایجاد کند.
  • نامنظم شدن ضربان قلب: قلب انسان در حالت عادی به صورت منظم می‌تپد و فعالیت می‌کند. زیاده‌روی در نوشیدن قهوه باعث نامنظم شدن ضربان قلب و آسیب رسیدن به قلب می‌شود. کافئین به عنوان یک ماده محرک سیستم سمپاتیک قلبی می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب در افراد شود و فرد را در معرض خطر گشاد شدن رگ‌ها قرار دهد.
  • بالا بردن سطح کلسترول بدن: از آنجایی که قهوه باعث بالا بردن سطح کلسترول بدن انسان می‌شود، استفاده بیش از اندازه از آن خطر بیماری عروق کرنر را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. بیماری عروق کرنر در صورت بالا بودن سطح کلسترول بدن انسان و بر اثر تجمع رسوبات چربی روی دیواره و رگ‌های قلب به وجود می‌آید.

تمامی عوارض و مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد، تنها در صورتی برای بدن انسان پیش می‌آید که روزانه بیش از ۳ تا ۵ فنجان قهوه استفاده کنید. طبق تحقیقات انجام شده استفاده میزان کم قهوه نه تنها هیچ گونه عوارضی برای بدن انسان ندارد، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حدود ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. به صورت کلی استفاده از هر نوشیدنی و خوراکی اگر بیش از اندازه باشد، عوارض و مشکلاتی برای بدن خواهد داشت و قهوه نیز از این قاعده مستثنا نیست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

جدیدترین محصولات زیپان

۲.۱۵۶.۰۰۰ تومان

۲.۱۶۶.۰۰۰ تومان

۲.۲۵۶.۰۰۰ تومان

Original price was: ۴۸.۰۰۰ تومان.Current price is: ۴۳.۰۰۰ تومان.