روش تهیه قهوه ترک

فهرست مطالب

طرز تهیه قهوه ترک روی گاز

مواد لازم:

اب جوشیده سرد -پودر قهوه ترک -فنجان -قهوه جوش یا شیر جوش(قهوه جوش معمولا دسته‌ای فلزی، چوبی یا پلاستیک مخصوص دارد که مانع سوختن دستگیره میشود)

در اولین پله برای تهیه قهوه ترک ابتدا شما نیاز به آب جوشیده سرد، پودر قهوه ترک آسیاب شده، فنجان، قهوه جوش یا شیر جوش دارید. قهوه جوش معمولا دسته‌ای فلزی، چوبی یا پلاستیک مخصوص دارد که مانع سوختن دستگیره می‌شود.در نظر داشته باشید که برای تهیه قهوه ترک باکیفیت، استفاده از وسایل قهوه ساز استاندارد و مناسب می‌تواند به ایجاد طعم و کف بهتر کمک کند و تجربه لذت‌بخش‌تری را برای شما فراهم کند.

روش تهیه قهوه ترک

برای گام اول آب جوشیده سرد و پودر قهوه را در قهوه جوش ریخته و هم بزنید. اگر مایلید قهوه ترک را با شکر نوش جان کنید، ۲ قاشق چایخوری شکر را از همان ابتدا داخل قهوه جوش بریزید و با انها خوبی هم بزنید.در طرز تهیه قهوه ترک روی گاز باید قهوه‌ جوش را روی حرارت ملایم گاز قرار دهیم و بین سه الی چهار دقیقه صبر کنید تا کف قهوه شروع به بالا آمدن کند.سپس بعد از کف کردن قهوه از کناره‌ ها، بلافاصله قهوه ‌جوش را از روی شعله گاز بردارید و قهوه را داخل فنجانی های مورد نظر سرو کنید، چرا که اگر قهوه کاملا به جوش بیاید و تمام روی سطح آن را کف بپوشاند شما از کف خامه ای نوشیدنی تان محروم می شوید.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی

روش تهیه قهوه نرک
برای مرحله اول طرز تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی، ابتدا قوری دستگاه را بردارید و درون آن را از آب سرد و پودر قهوه ترک پودر کنید.

نکته: میزان آسیاب شده پودر قهوه ترک برای این دستگاه باید کمی درشت باشد. در گام بعدی یک فیلتر کاغذی تمیز بردارید و آن را در جای قیفی شکل قهوه ساز قرار دهید.

سپس درب بالایی دستگاره بسته و دکمه شروع را بزند تا قهوه ساز آماده سازی نوشیدنی ترک را شروع کند. پس از چند دقیقه شما شاهد تهیه شدن قهوه مورد نظر خواهید شد و قوری را از دستگاه جدا کنید و قهوه را درون فنجان های مورد نظر خود بریزید.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی (جذوه)

روش تهیه قهوه نرک
ابتدا یک فنجان کوچک انتخاب کرده و مقدار لازم آب را به فنجان اضافه کنید. سپس پودر قهوه را درون جذوه ریخته و بعد دو قاشق غذاخوری پودر قهوه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

اگر می خواهید قهوه ای با کیفیت بالا درست کنید ، بهتر است زیاد قند اضافه نکنید ، اگر قهوه شیرین را دوست دارید ، در آخرین مرحله قند را به قهوه اضافه کنید. برای دریافت نوشیدنی با کف و خامه بیشتر، هنگامی که قهوه را روی آتش قرار می دهید هم نزنید، زیرا با هم زدن مخلوط، نوشیدنی شما کف نمی کند.

در پله بعد جذوه را روی حرارت کم قرار دهید، هنگامی که قهوه شروع به گرم شدن می کند حباب های کوچکی روی آن ایجاد میشود و حالتی کف مانند روی قهوه را ایجاد میشود .

آماده شدن قهوه ترک با جذوه حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان بر است. نوشیدنی شما حاضر است و برای نوشیدن قهوه، چند دقیقه صبر کنید تا پودر قهوه ته نشین شود و سپس نوش جان کنید

طرز تهیه قهوه ترک با اسپرسو ساز فیلتری اتوماتیک

ابتدا مخزن دستگاه را از آب پر کنید. ترجیحا برای این کار از آب معدنی استفاده کنید. فیلتر کاغذی را در محل مخصوص قرار دهید، دکمه‌ی دستگاه را بزنید و اجازه دهید کمی آب از روی فیلتر عبور کند. این کار باعث خیس شدن فیلتر و طعم کاغذی آن می شود.

روش تهیه قهوه نرک

همچنین قوری قهوه نیز کمی گرم خواهد شد و یادتان باشد آب ِجمع‌شده در قوری را خالی کنید چرا که قهوه‌ای که برای قهوه‌ساز فیلتری استفاده می‌کنید باید با درجه‌ی متوسط آسیاب شده باشد عصاره گیری قهوه که تمام شد حواس‌تان به فیلتر قهوه باشد که اگر از دستگاه خارج نکنید، باعث کپک زدن آن می شود. بعد از چند دقیقه نوشیدنی شما آماده سرو میباشد و می توانید به همراه انواع تنقلات، میل کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

ابتدا برای هر نفر یک فنجان شیر سرد درون قهوه جوش یا شیر جوش ریخته و سپس پودر قهوه ترک را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. دستگاه قهوه جوش حدودا بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول میکشد تا قهوه شروع به بالا امدن کند آماده شود.

روش تهیه قهوه نرک

طرز تهیه قهوه ترک با موکاپات

آسیاب قهوه و شکر (در صورت استفاده) را در پرتافیلتر موکاپات قرار دهیدو درون دیگ را با آب سرد به اندازه نیاز پر کنید. موکاپات را روی اجاق گاز قرار دهید و خیلی آهسته روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که مخلوط تازه شروع به جوشیدن کند اگر زیاد بجوشد، کف را از دست خواهید داد و احتمالاً شانس شما را از دست می دهید، مخصوصاً زمانی که قهوه از قابلمه فوران کند.

موکاپات نوعی قهوه ساز است که قهوه ای با طعم غنی و بافت خامه ای تولید می کند. هنگامی که آب داغ از طریق یک قابلمه موکا به قهوه آسیاب شده اعمال می شود، گرما تولید می کند. قهوه موکاپات مانند قهوه سنتی ترک دارای طعمی قوی و بافت کفی غلیظ است.

اگر به دنبال افزایش کافئین در صبح هستید، یک لیوان قهوه موکا پات انتخاب خوبی است. هنگام تهیه قهوه موکا پات بهتر است از دانه های اسپرسو از قبل آسیاب شده استفاده کنید. تفاله‌های قهوه ترکی حاوی تفاله‌های ریز قهوه آسیاب‌شده بیشتری نسبت به تفاله‌های قهوه ایتالیایی هستند که در نتیجه طعم آن در هنگام استفاده در پورتافیلتر خوب نیست.

روش تهیه قهوه نرک

روش دم آوری قهوه ترک

قهوه ترک از ترکیب دانه های ریز آسیاب شده قهوه با آب تهیه می شود و بسته به ترجیح، گاهی اوقات شکر به آن اضافه می شود که همه با هم مخلوط می شوند.

به طور سنتی این قهوه روی حرارت متوسط ​​دم می شود، با گرم شدن قهوه، کف تیره ای روی آن تشکیل می شود و مقدار کمی به فنجان ها منتقل می شود و دوباره روی حرارت قرار می گیرد.سپس شکر اضافه می شود.اگر “ساد” بدون شکر ، از “سکر” شکر بسیار کم، “اورتا” برای ۱ تا ۲ قاشق چایخوری شکر و “سکرلی” برای ۳ تا ۴ قاشق چایخوری شکر بخواهید.هل، یک ادویه معطر، اگر به شکل کامل استفاده شود، معمولاً در این مرحله جوشانده می شود و پس از سرو خارج می شود.

پس از حدود ۳-۴ دقیقه جوشاندن آب، دم کرده، از جمله آسیاب های قهوه، در فنجان ها پخش می شود.پودر قهوه آسیاب شده در ته فنجان می نشیند و مایع باقی مانده مصرف می شود.به طور سنتی شیر به قهوه اضافه نمی شود، با این حال، در دوران مدرن، انواع شیر از شیر گاو گرفته تا شیر سویا به آن اضافه می شود و در مقایسه با سایر روش های آماده سازی، بدون فیلتر ماندن قهوه منجر به غلظت کافئین بسیار بالاتری می شود. زیپان یکی از بهترین مراکز فروش و خرید عمده قهوه ترک در ایران است که شما می توانید همه سفارشات خود را با اطمینان کامل از کیفیت قهوه ها ثبت نمایید.

4.1/5 - (10 امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

جدیدترین محصولات زیپان

۲.۱۵۶.۰۰۰ تومان

۲.۱۶۶.۰۰۰ تومان

۲.۲۵۶.۰۰۰ تومان