خرید-عمده-قهوه-در-اهواز

خرید عمده قهوه در اهواز

فهرست مطالب
تولید عمده قهوه در اهواز

قهوه بخش مهم از فرهنگ عربی است و ریشه ابتدایی آن به کشور های عربی باز میگردد. اهواز که یکی از بزرگترین شهر های ایران در خوزستان است و همچنین جمعیت زیادی از هم وطنان عزیز عرب زبان را پوشش می دهد، از این قاعده مستثنی نیست. اهواز دارای سابقه ای طولانی در تولید و توزیع قهوه است و حتی شیوه خاصی را برای سرو قهوه های بی نظیر خود دارد. فرهنگ خوردن قهوه و همچنین آداب مخصوص خوردن قهوه در مراسمات و مهمانی های مردم خوزستان در اهواز یکی از زیباترین و قدیمی ترین رسوم این مردم دوست داشتنی هست.

خرید عمده قهوه در اهواز

 زیپان یکی از توزیع کنندگان عمده قهوه در اهواز است. این فروشگاه در پخش عمده قهوه دراهواز و یا دیگر شهر های خوزستان خدمت رسانی میکند. زیپان دانه های قهوه خود را از تامین کنندگان معتبر بین المللی تهیه می کند و برای اطمینان از تازگی و کیفیت و اصالت، آن ها را به صورتی خاص تفت می دهیم تا با ذائقه خاص و دلنشین مردم اهواز جور باشد.

 شما می توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان زیپان بهرمند شوید. ما در صفحه محصولات ویژگی های دقیق تمام قهوه‌ها را ذکر کرده ایم تا بتوانیم در انتخاب مناسب ترین قهوه شما را همراهی کنیم. برای خرید عمده قهوه در اهواز و یا خرید قهوه به صورت خانگی ، میتوانید همین حالا با شماره تلفن 09130900398 تماس بگیرید یا به سایت زیپان مراجعه کنید.

اصول سرو قهوه در اهواز

سنت سرو قهوه با استفاده از « دله» ، یک فرهنگ جذاب جنوبی است که در میان مردم عزیز اهواز و آبادان ریشه ای کهن و قدیمی دارد. رسم است که مراسم قهوه نوشی در مکانی به نام «مضیف» برگزار شود. مضیف به سازه ای می‌گویند که تماما از نی ساخته شده وحکم یک تالار پذیرایی را دارد. در خوزستان در شهرهای اهواز و آبادان مضیف برپاست.

از جذاب ترین قسمت سرو قهوه در اهواز میتوان اشاره به روش سنتی تهیه و نوشیدن قهوه عربی کرد. در این روش ابتدا باید قهوه خام را که به آن «بن» می گویند را با ظرفی به نام «محماس» که شبیه منقاش است روی آتش ذغال تفت داد ، این بدین معناست که فرایند رست در این سنت، توسط صاحب مجلس انجام می شود.

 سپس قهوه تفت داده شده را با هاونی که به آن «المجر» گفته میشود، خرد و آسیاب می‌کنند. «المجر» ظرفی استوانه ای شکل است که نسبتا گود وعمیق است وبا نوعی آلیاژ قوی ساخته می‌شود و با دسته ای که نام آن «قضیب» است عمل کوبیدن و خورد کردن قهوه را انجام می دهند. در همین هنگام در ظرفی بزرگ که به آن « گم گم» می گویند که به گلاب پاش شباهت دارد ، آب می‌ ریزند و بعد از به جوش آمدن آب، قهوه را به آن اضافه می کنند. و در نهایت پس از فرآیند دم شدن، قهوه را در دله سرو می‌کنند.

خرید عمده قهوه در اهواز
قیمت خرید قهوه عمده در اهواز

دله چیست؟

دله نوعی قهوه جوش است که کفی پهنی دارد و خروجی نوشیدنی آن به شکل منقار طراحی شده. قهوه در تاریخ مردم عرب بسیار ریشه دار و اصیل است؛ و عرب ها به عنوان اولین مصرف کنندگان گسترده قهوه، در جهان شناخته می‌شوند. دله از اولین وسیله های دم کردن قهوه محسوب می شود، که توسط اعراب مورد استفاده قرار گرفت.

آداب مجلس قهوه نوشی در اهواز

دله باید در دست چپ فردی که قهوه را می خواهد سرو کند باشد و در دست راست خود یک فنجان کوچک بدون دسته که به «فنیان» معروف است را بگیرد. رسم است که سرو قهوه باید از سمت راست مجلس شروع شود و یا اگر ریش سپیدی در جمع است ابتدا سرو قهوه برای ایشان صورت بگیرد. بنا به رسم و ادب، مهمان باید فنجان را با دست راست خود بگیرد و بدون زمین گذاشتن فنیان قهوه را بنوشد.

هنگام ریختن قهوه در فنیان، دله را از فنیان فاصله می‌دهند و بعد از پر شدن فنیان، نوک منقاری شکل دله را با لبه فنیان به هم میزنند تا صدا بدهد. واین نشان احترام و حفظ حرمت مهمان است و همچنین اتمام ریختن قهوه .

از دیگر رسوم جالب و جذاب این مجلس قهوه نوشی این است که اگر مهمان بعد از نوشیدن قهوه، فنیان را در دستش تکان وتاب ندهد، صاحب مجلس باز دوباره برای او قهوه می‌ریزد.

خرید قهوه در اهواز
فروش قهوه عمده در اهواز

تولید قهوه در اهواز

تولید قهوه در اهواز، همانند سایر مناطق، در طی مراحلی انجام می‌شود. ابتدا برداشت و خرید دانه‌های قهوه از مناطق تولید کننده صورت می‌گیرد. سپس دانه‌های قهوه تا حد امکان پاکسازی می‌شود. و در مرحله بعد، دانه‌های قهوه برای تقسیم بندی و طبقه‌بندی بر اساس کیفیت و اندازه استفاده می‌شوند.

سپس دانه‌های قهوه به مرحله برش و آسیاب کردن می‌روند تا به شکلی کوچکتر و قابل استفاده تبدیل شوند. در این مرحله، ممکن است دانه‌های قهوه با روش‌های مختلفی مانند روش خشک یا روش تر، آسیاب شوند.

در نهایت قهوه آسیاب شده به مرحله برش و بسته‌بندی می‌رسد. در این مرحله، قهوه به شکلی مناسب برای فروش و استفاده در بازار آماده می‌شود. بسته‌بندی قهوه معمولاً در بسته‌های محافظتی و قابل بازیافت انجام می‌شود. قهوه آماده برای توزیع و فروش به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر مکان‌های مصرف عمومی ارسال می‌شود.

خرید قهوه عمده آبادان

برای خرید قهوه عمده در آبادان، ابتدا باید به فروشگاه ها یا بازارهای محلی مراجعه کنید. می توانید از اینترنت نیز استفاده کنید و در سایت های خرید آنلاین قهوه عمده مانند زیپان خرید کنید.

اما قبل از خرید قهوه از سایت ما با دیگر سایت ها ، قیمت ها را مقایسه کنید و از کیفیت قهوه اطمینان حاصل کنید. همچنین ممکن است با تولیدکنندگان محلی تماس بگیرید و قهوه را مستقیماً از آنها خریداری کنید. در نهایت، می توانید مقدار مورد نیاز خود را سفارش دهید و قهوه را به آدرس مورد نظر تحویل بگیرید.

خرید عمده قهوه ابادان
4.9/5 - (20 امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

جدیدترین محصولات زیپان

۲.۱۵۶.۰۰۰ تومان

۲.۱۶۶.۰۰۰ تومان

۲.۲۵۶.۰۰۰ تومان