خرید عمده قهوه ترک

فهرست مطالب
خرید عمده قهوه ترک

شرکت زیپان برای فروش قهوه هم به صورت عمده فروشی و همچنین به صورت خرده فروشی به لطف حضرت حق به هموطنان خود خدمت رسانی می کند.در صورتی که شما قصد خرید عمده قهوه ترک را از زیپان دارید بهتر است این را هم بدانید که شرکت زیپان برای کیفیت بهتر پودر قهوه ترک و داشتن عطر و بویی دلپذیر و منحصر به فرد تنها پس از ثبت سفارش شما دانه های قهوه را آسیاب می کند تا تازگی و عطر و طعم فوق العاده قهوه ترک حفظ شود.

و درصورتیکه علاقمند به سرو قهوه ترک در خانه هستید نیز می توانید از زیپان قهوه خود را سفارش دهید تا شاهد تجربه ای بی نظیر از پیچیدن بویی اصیل و قدیمی قهوه خاص خودتان در منزل باشید.

قیمت قهوه ترک

شرکت زیپان همواره با افتخار برای مشتریان خود بهترین و مرغوب ترین انواع دانه های قهوه را تهیه می کند تا علاوه بر موفقیت و پیشرفت در کسب و کار کافه دارن عزیز، لذت رقم زدن خاطره ای خوب و به یاد ماندنی از نوشیدن عصاره دانه های قهوه ای اصیل را برای عاشقان قهوه رقم بزند.چنانچه که  قصد خرید دارید و میخواهید از قیمت قهوه ترک آگاه شوید با این شماره ۰۹۱۳۳۱۶۹۹۰۶ تماس بگیرید.

قیمت خرید قهوه ترک
قیمت خرید عمده قهوه ترک

قهوه ترک

در واقع قهوه ترک محصول شیوه ای از آسیاب کردن قهوه است،به گونه ای که دانه های قهوه را به قدری پودر می کنند تا بافتی شبیه به پودر کاکائو پیدا کند.تفاوت پودر قهوه ترک با دیگر انواع قهوه مثلا اسپرسو تنها در نوع آسیاب آن ها است. از طرفی دم کردن قهوه ترک به روشی خاص و با قهوه جوش مخصوص به خودش با نام جذوه که در زبان ترکی به آن ایبریک نیز می گویند آماده می شود. از بهترین و پرطرفدار ترین قهوه جوش برای سرو قهوه ترک میتوان به جذوه مسی اشاره کرد.

خواص قهوه ترک

  • به بهبود سلامت روده و هضم غذا کمک می کند.
  • به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.
  • به خاطر آدرنالین زیادی که ایجاد می کند برای افرادی که ورزش و تمرین می کنند هم بسیار مناسب است.
  • باعث بهبود کارکرد مغز و سیستم عصبی میشود و از آلزایمر جلوگیری میکند.
  • باعث بهبود کارکرد کبد و همچنین تعادل بخشی به هورمون های بدن می شود.
  • سلامت کلی قلب و عروق را بهبود می بخشد.
  • از بیماری های دیابت و آسم جلوگیری می کند.
قیمت قهوه ترک عمده
قیمت خرید عمده قهوه ترک

انتخاب بهترین ترکیب های قهوه ترک

قهوه ترک به شکل های مختلفی می تواند دسته بندی و ترکیب شود اما چند تا از بهترین میکس های قهوه به صورت زیر است:

{ترک روشن – ترک میانه یا کلاسیک – ترک تیره}

ترک روشن : در این میکس کاملا از دانه های مدیوم استفاده میشود.

ترک میانه یا کلاسیک : در این میکس حدود ¾  از دانه های مدیوم و ¼ از دانه های دارک استفاده میشود. 

ترک تیره : به ترکیب حداکثر ½  دانه های دارک که با دیگر دانه ها می گویند

مراحل سرو قهوه ترک

برای سرو قهوه ترک به پودر قهوه ترک آسیاب شده با حداکثر ترین حالت ممکن ،ایبریک یا جذوه و درصورتی که دوست دارید قهوه شما خیلی هم تلخ نباشد مقدار کمی شکر احتیاج است.

ابتدا به ازای هر نفر یک قاشق مرباخوری پودر قهوه و کمی بیشتر از فنجان  خود آب سرد، را درون ایبریک می ریزیم و کاملا آن را هم میزنیم تا آب و پودر قهوه کاملا در یکدیگر حل شود . سپس ایبریک را روی شعله ملایم گاز می گذاریم .

زمانی که ایبریک را روی شعله آتش گذاشتید نیازی به هم زدن دوباره آن نیست فقط به مدت 3 الی 4 دقیقه صبر کنید تا قهوه بجوشد و کم کم شروع به بالا آمدن کند ، بگذارید قهوه تا حدودا دهانه ایبریک بجوشد و بالا بیاید سپس آن را از روی شعله بردارید و در فنجان بریزید. 

در ترکیه و یا کشور های مدیترانه ای ، ایبریک یا جذوه را بر روی شن های  داغی که زیر آن شعله آتش است و یا در درون منقل های ذغال نیز می گذارند.

قیمت عمده  قهوه ترک
قیمت خرید عمده قهوه ترک

مقایسه قهوه ترک با اسپرسو

  • کافئین قهوه ترک بیشتر است یا اسپرسو؟ اسپرسو
  • تلخی اسپرسو بیشتر است یا قهوه ترک؟ اسپرسو 
  • برای دم کردن اسپرسو و قهوه ترک می توان از یک وسیله استفاده کرد؟ خیر- برای سرو قهوه ترک باید از جذوه استفاده شود ولی برای  اسپرسو می توان از موکاپات یا دستگاه های بزرگ صنعتی استفاده کنیم.
  • برای تهیه پودر قهوه ترک از دانه های متفاوت تری نسبت به اسپرسو باید استفاده کرد؟ خیر- تفاوت پودر قهوه ترک با اسپرسو تنها در نوع آسیاب کردن آن هاست نه در دانه های قهوه ، در قهوه ترک باید آسیاب دانه ها به حدی باشد که بافتی نرم و ریز داشته باشد ولی در اسپرسو پودر قهوه باید کمی درشت تر باشد.

قهوه ترک با شیر

برای تهیه قهوه ترك با شیر تنها کافیست که به جای استفاده از آب سرد  در سرو قهوه ترک از شیرسرد استفاده کنید. برای درست کردن قهوه ترک با شیر به موارد زیر احتیاج دارید : 

  1. یک قاشق پودر قهوه ترک برای هر نفر
  2. شیر سرد 1 فنجان به اندازه ی هر نفر(بهتر است کمی بیشتر از 1 فنجان شیر برای هر نفر در نظر گرفته شود چون مقداری از شیر می جوشد.)

ابتدا شیر و پودر قهوه ترک را در ایبریک یا جذوه با یکدیگر مخلوط میکنیم و آن را به قدری هم می زنیم تا کاملا یکدست شود و پودرقهوه  و شیر در یکدیگر حل شوند. سپس ایبریک را بر روی شعله کم می گذاریم تا به مدت 3 دقیقه حرارت ببیند. احتیاط کنید که قهوه شما سر نرود یا نجوشد و قل نزند . وقتی که قهوه شما به سمت بالا شروع به حرکت کرد، قهوه شما آماده است.

قهوه ترک با شیر
خرید عمده قهوه ترک

تاریخچه قهوه ترک

قهوه ترک برخلاف اسمش ریشه آن از یمن است. و از قرن 15 مردم یمن مصرف قهوه را شروع کردند و رفت رفته قهوه یکی از نوشیدنی های اصلی در کشورهای اسلامی مثل مکه و قاهره در عربستان و مصر شد. قهوه ترک در قرن  16 توسط بازرگانان سیار سوری به امپراطوری عثمانی  در استانبول ترکیه برا اولین بار آورده شد. اوزدمیر پاشا ،فرماندار یمن این قهوه را به طور رسمی به سلطان سلیمان معرفی کرد ، سلطان سلیمان اول برای اولین بار با  قهوه آشنا شد و به آن بسیار علاقمند شد. در آن هنگام این نوشیدنی مورد علاقه افراد ثروتمند و نجیب زادگان قرار گرفت. سلطان سلیمان به قدری به قهوه ترک علاقه مند شد که دستور داد  دربار و اعضای حرمسرا آموزش سرو قهوه را یاد بگیرند. .

و سپس فرهنگ قهوه ترک از اواسط تا اواخر قرن هفدهم به بریتانیا و فرانسه رسید. اولین قهوه خانه در بریتانیا توسط یک یهودی عثمانی در اواسط قرن هفدهم افتتاح شد. در دهه 1680، سفیر ترکیه در فرانسه طبق گزارشات، مهمانی‌های مجللی را برای نخبگان و ثروتمندان شهر فراهم میکردند که در آن بردگان آفریقایی برای مهمان ها با فنجان‌های چینی روی نعلبکی‌های طلایی و نقره‌ای قهوه سرو می‌کردند.

این نوع قهوه غلیظ از استانداردهای خانوارهای ارمنی نیز هست. ارمنی‌ها این قهوه را زمانی که در جزیره کورفو واقع در یونان ساکن شدند به کورفو معرفی کردند، و این قهوه به دلیل ریشه و منشا شرقی خود به قهوه شرقی معروف شد.

قهوه ترک علاوه بر ریشه تاریخی خود اهمیت بسیار بالایی در سنت ازدواج ترکیه نیز دارد به شکلی که یکی از نشانه های مهم آمادگی ازدواج دختران یادگیری طرز تهیه و دم کردن قهوه ترک بوده است.

قیمت خرید عمده قهوه ترک
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

جدیدترین محصولات زیپان

۲.۱۵۶.۰۰۰ تومان

۲.۱۶۶.۰۰۰ تومان

۲.۲۵۶.۰۰۰ تومان

Original price was: ۴۸.۰۰۰ تومان.Current price is: ۴۳.۰۰۰ تومان.